Retouren & garantie

Loading...

Retour bij bedenktijd

Wanneer je als consument iets aanschaft bij een webwinkel geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product (''Wet koop op afstand''). Binnen deze periode mag je de koop terugdraaien, vervolgens heb je nog 14 dagen om het product terug te zenden. Het binnenshuis aansluiten en testen van een camera is dus geen probleem echter de camera mag dus niet gebruiksporen vertonen of bijvoorbeeld buiten zijn opgehangen hetgeen beschadigingen laat zien op de camera beugel. Wij hanteren gratis retour sturen je krijgt van ons een PostNL (NL) of UPS (BE) label per mail gestuurd nadat je een retour hebt aangemeld. We willen je vragen voor het retourneren een RMA aan te maken en zorg je bij het verzenden dat de zending goed verpakt en voorzien is van ons retourlabel en het RMA formulier. Je kunt ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder het product terugsturen. In dat geval komen de kosten van retour voor je eigen rekening. Zie voor info hoe een Retourmelding aan te maken hieronder.

Ons retouradres ( Gelieve een geldig RMA nummer te vermelden ):
IPcam-shop B.V.
O.V.V. uw RMA nummer
Cruquiuszoom 51
2142EW Cruquius
Nederland

Let op, voor zakelijke aankopen geldt de 'Wet koop op afstand' niet.  

Retour bij garantie

Op alle artikelen heb je 2 jaar fabrieksgarantie, mits anders aangegeven (zie de beschrijving bij het product). Mocht een artikel binnen twee jaar na aankoop defect raken dan krijg je, nadat je het defecte artikel aan ons hebt toegezonden, jouw camera gerepareerd retour of indien reparatie niet mogelijk is krijg je een vervangend exemplaar opgestuurd. Je betaalt alleen de verzending van het defecte item en wij betalen de verzending van het vervangend product (let op: val- en/of waterschade valt hier uiteraard niet onder). Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Retour of garantie (RMA) aanmelden via onze site

We willen je vragen voor het retourneren een RMA aan te maken via jouw account en onze website en zorg je bij het verzenden dat de zending goed verpakt en voorzien is van ons retourlabel van PostNL (NL) of UPS (BE) welke je ontvangt na het aanmaken van de RMA (retourmelding) .

Indien je geen account hebt gebruik dan de volgende link om een RMA aan te melden: klik hier

 

Uitgebreide informatie m.b.t. herroepingsrecht:

Retouren en herroepingsrecht

Je heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Download het volgende modelformulier om de herroeping eenvoudig in te dienen : Modelformulier_Herroeping

 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval worden er bij een terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Voor verdere informatie zie de algemene voorwaarden.

 

Annulering

Zo lang jouw bestelling niet verzonden is kan je deze eenvoudig en uiteraard kosteloos annuleren. Neem hiervoor even contact met ons op. Nadat jouw bestelling is verzonden kan deze uiteraard nog wel geretourneerd worden.

 

Klachten

Heb je een klacht?

Neem dan contact met ons op via e-mail (contactformulier), brief, dan zullen we alles in het werk stellen om de klacht op te lossen. Je ontvangt van ons binnen maximaal 5 werkdagen een inhoudelijke reactie betreffende je klacht.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Of je kunt terecht bij het Europese ODR platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Garantie

Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie, wat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. IPcam-shop.nl garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.

Bij een mankement aan of klacht over het door je bestelde product kan je per mail of telefonisch contact met ons opnemen. We kijken dan eerst of het probleem direct te verhelpen is, zo niet, dan sturen we je een e-mail met retour instructies. Je kunt het defecte product dan aan de hand van die instructies naar ons retourzenden. Na ontvangst van het product kijken wij het na en repareren of vergangen het indien nodig. Slechts in het geval dat wij het product niet zelf kunnen repareren of vervangen wordt het product naar de fabrikant doorgestuurd.
Een fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

©2023 IPcam-shop